Home » FAQ

FAQ over kalkproblemen

FAQ over bestelproces

Wat is ketelsteen?
Hierdoor ontstaan de meeste kalkproblemen in leidingen en op warmtewisselaars. Ketelsteen is de kalklaag die zich heeft vastgezet. U herkent het aan de lichtbruine kleur. Door tikken kunt u de harde, steenachtige laag breken. Voorkomen is natuurlijk beter.

Wat is een kalk-neutralisator?
Een elektronisch apparaat dat een ionen-bindend veld produceert in de watertoevoer. Hierdoor worden de kalkdeeltjes geneutraliseerd, zodat ze geen kalkaanslag kunnen vormen.

Kan een magneet de kalk oplossen?
Een magneet werkt ook met een veld, maar dat is constant en daardoor minder effectief. Er zijn wel goede magneetsystemen, doch deze moeten intern in de leiding worden geplaatst, waardoor de kosten van het installeren hoog zijn.

Werkt een waterontharder beter bij kalkproblemen?
Ja, maar alleen als de kalk uit het water verwijderd moet worden. In de meeste gevallen is het voorkomen van de hinderlijke aanslag al voldoende. Dan is de kalk-neutralisator goedkoper. Een ontharder vraagt onderhoud (zout bijvullen) en verbruikt meer energie.

Helpt elektronische kalkoplosser tegen kalkproblemen?
Deze bevat een interactieve generator met een uitgangssignaal dat voortdurend verandert. De signaalsterkte past zich automatisch aan op het doorstromende watervolume. De frequentie van het signaal wordt afgestemd op de kalk-concentratie. De kalkdeeltjes worden "elektronisch fijngemalen" en komen gewoon, met het water mee, naar buiten.

Hoe moet ik de kalk-neutralisator instellen?
Zelf afregelen van een Voltanova kalk-neutralisator en anti-kalksysteem is niet nodig. De intelligente elektronica werkt namelijk geheel automatisch. 

Heb ik een stopcontact nodig?
Ja, de kalkvrij-apparaten werken op netspanning. Overigens is het stroomverbruik heel laag. De energiekosten bedragen slechts enkele Euro’s per jaar.

Voorkomt de kalk-neutralisator legionella?
Kalkaanslag bevordert de vorming van sediment en biofilm, een groeibodem voor de legionella bacterie. De kalk-neutralisator zorgt voor schone leidingen, waardoor dit risico afneemt. Deze vorm van waterbehandeling doodt de legionella bacteriën echter niet.

Hoe zit het met bestaande kalkaanslag?
De kalk-neutralisator verwijdert ook reeds aanwezige kalkaanslag uit de leidingen. Dat gaat heel geleidelijk, omdat anders verstopping kan ontstaan. Voor oude installaties is dit een goede remedie tegen kalkproblemen, die bovendien de levensduur van uw installatie verlengt.

Hoe zit het met de veiligheid?
De kalk-neutralisator maakt geen contact met het drinkwater en voegt niets toe aan het water. Het apparaat werkt op laagspanning, is geïsoleerd en voldoet aan strenge eisen m.b.t. ongewenste stoorsignalen. Hij is voorzien van het CE keurmerk.

Heeft de coronacrisis invloed op mijn bestelling?
Nee, we zijn gewoon OPEN en versturen elke werdag.

Moet ik mijn telefoonnummer vermelden?
Het is niet verplicht maar wel handig om uw telefoonnummer in te vullen. Uw telefoonnummer wordt afgedrukt op het adreslabel en verder alleen gebruikt voor strikt noodzakelijke vragen of bij e-mail problemen.

Kan ik een referentienummer invoeren?
In de laatste stap van het bestelproces verschijnt een tekstveld voor vragen of opmerkingen. Als zakelijk klant kunt u hier uw eigen bestel- of projectnummer en referentie vermelden.

Is mijn betaling beveiligd?
Ja, uw betaling wordt overgemaakt naar Mollie, onze financiële provider. Zodra de betaling is gelukt krijgen wij daarvan een melding, waarna de bestelling wordt vrijgeven voor verzending.
Het is ook mogelijk zelf de betaling te doen via een bankoverschrijving. Zie 'Over ons' voor onze IBAN en BIC. 

Hoe verloopt het bestelproces?
Om te bestellen volgt u de instructies in de webshop en het winkelmandje. Bij elke stap kunt u de ingevoerde gegevens controleren en zo nodig corrigeren. Tip: controleer uw e-mailadres!

Wanneer betaal ik verzendkosten?
Verzending is -binnen Nederland, België, Luxemburg en Duitsland- gratis. 

Leveren jullie buiten Nederland, België, Luxemburg en Duitsland ook naar andere landen?
Ja, we versturen in principe naar alle Europese landen. De werkwijze:
1) u stuurt een e-mail, met complete adresgegevens en de gewenste artikelen
2) vervolgens krijgt u van ons een factuur inclusief bijkomende verzendkosten
3) hierna laat u ons weten of u daadwerkelijk wilt bestellen of liever annuleert

Waarom zijn de prijzen exclusief BTW?
Alle door ons gehanteerde prijzen zijn in Euro's, exclusief de wettelijk verplichte BTW. In het winkelmandje verschijnt de specificatie van artikelen en aantallen, met subtotaal, BTW- en het totaalbedrag. Het te betalen bedrag blijft hetzelfde; wij doen dit als service naar onze zakelijke klanten.

Kan ik bestellen met een BTW nummer?
Zakelijke klanten -gevestigd buiten Nederland- met een BTW nummer kunnen dat invoeren tijdens het besteltraject. Levering met factuur tegen 0% tarief geschiedt pas ná de controle, waartoe wij wettelijk verplicht zijn. Het BTW nummer dient te zijn geregistreerd op naam en adres van de besteller.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren? 
Tot het moment dat wij de goederen versturen kunt u de bestelling annuleren. Wij adviseren om dat alleen per e-mail te doen. Het handigst is middels een reply op de orderbevestiging. Doet u dit s.v.p. zo snel mogelijk, zodat wij geen onnodige kosten hoeven te maken.

Waar kan ik de levertijd vinden?
Uw order wordt vrijgegeven voor verzending zodra de betaling is bevestigd. Daarna versturen wij  binnen 2 werkdagen. Mocht dit niet lukken, dan laten wij u dat zo gauw mogelijk weten. (U kunt dan -als u dat wilt- een bestelling probleemloos annuleren. Wij betalen in dat geval uw totale aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug)

Wanneer en door wie is de bezorging?
Bestelde producten worden overdag afgeleverd door GLS, DPD, PostNL of een andere professionele vervoerder naar onze keuze. Indien op bepaalde dagen niemand aanwezig is, kunt u dat bij uw bestelling aangeven.

Kan ik een ander afleveradres opgeven?
Ja, voor consumenten is het soms handiger de bestelling naar het werkadres of een familielid te laten versturen. Tijdens het bestelproces kunt u dat adres invullen. Dringend advies: uw telefoonnummer vermelden, zodat wij dat op de vrachtbon kunnen zetten.

Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?
Ja, zelf afhalen van bestelde producten is mogelijk, doch uitsluitend op afspraak. Hiervoor kunt u ons het beste eerst even bellen. Wij hebben echter geen winkel of afhaalbalie, zodat u niet kunt pinnen. Zie “Over ons” voor de adresgegevens.

Hoe zit het met de garantie?
Alle artikelen worden geleverd met de standaard fabrieksgarantie, die minimaal 1 jaar bedraagt. Onze garantievoorwaarden zijn niet strijdig met de consumentenrechten, zoals die voortvloeien uit de wet of de overeenkomst.

Is niet goed, geld terug van toepassing?
Ja, wij staan ervoor in dat de geleverde producten aan de overeenkomst beantwoorden en voldoen aan de op deze website vermelde specificaties. Mocht u een afwijking constateren, dan dient u dit binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk (per e-mail of contactformulier) aan ons te melden. Ontbreekt er iets aan uw bestelling, dan zullen wij u het ontbrekende zo spoedig mogelijk nasturen. Voor andere situaties zoeken wij in overleg met u een oplossing, bijvoorbeeld vergoeding, herstel of vervanging.

Hoe gaat een retourzending in zijn werk?
Wanneer u een artikel terugstuurt ontvangen wij graag vooraf een melding per e-mail of via het herroepingsformulier. Wilt u daarbij het ordernummer vermelden? De verzendkosten bij terugsturen komen altijd voor rekening van de afzender. (Voor een defect tijdens normaal gebruik is de fabrieksgarantie van toepassing.)

Hoe werkt de afkoelingsperiode / bedenktijd?
U mag een aangeschaft product binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren, mits voldoende gefrankeerd, ongebruikt en onbeschadigd. Binnen 5 werkdagen, nadat wij het product van u hebben ontvangen, krijgt u het totale aankoopbedrag terug. Eventuele kosten om een artikel weer verkoopbaar te maken worden in mindering gebracht op deze terugbetaling. Een retourzending dient u vooraf per e-mail (of met het herroepingsformulier) aan ons kenbaar te maken. Deze regeling geldt niet voor maatwerk- en klantspecifieke producten.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Ter afronding van het bestelproces dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. De tekst kunt u hier vinden. Voor levering aan bedrijven gelden de algemene voorwaarden van Heating Group International BV voor zakelijke klanten.

Hoe gaan jullie om met klachten?
Wij behandelen iedere klacht serieus en op persoonlijke wijze. Wanneer wij hiervoor afhankelijk zijn van informatie van derden, krijgt u bericht dat het antwoord in behandeling is. Uiteraard zijn wij ook benieuwd naar spontane opmerkingen en suggesties, bijvoorbeeld met betrekking tot de productbeschrijvingen.

Hoe is de klantenservice georganiseerd?
Het is onze doelstelling te allen tijde hoogwaardige producten te leveren. Voor een goede dienstverlening werken wij het liefst via e-mail, met een duidelijke omschrijving van de vraag of het probleem. Dat kan uiteraard ook vóórdat u besluit tot aanschaf. Wij hebben geen callcenter en zullen u niet telefonisch lastigvallen.